Tureluur zijn belevingspakketjes vol activiteiten waardoor kinderen met andere ogen naar de natuur gaan kijken. Er valt zoveel te ontdekken en beleven in het groen! De Tureluur valt elke 2 maanden op de deurmat bij kinderen tussen de 4 en 8 jaar.
De bedenker van Tureluur was op zoek naar een speelse en kleurrijke identiteit. De wens was om de uitstraling niet te kinderlijk te maken, eerder wat stoerder. Hiermee wil men kinderen en hun ouders aanspreken.
Door de huisstijl met illustraties uit te breiden werd het al snel een speels geheel. De gestempelde rups, bolde kleur groen en zwarte lijntekeningen zorgen voor een stoer gehalte met een vleugje humor.
De huisstijl werd verwerkt in:
Logo | favicon | posters | knipbijlage | kaartjes | stickers
De felle kleur groen verwijst naar de natuur waar Tureluur de kinderen graag mee wilt verbinden. Het is een gedurfde felle kleur die het een stoer uiterlijk geeft
Naast de gestempelde rups met transparanties een duidelijk leesbaar lettertype als tegenhanger. De speels gekantelde 'e' past perfect bij het imago van Tureluur. De kleine letters stralen een vlot en vriendelijk uiterlijk uit.
Het merk Tureluur werd vanaf nul opgebouwd. Cracco illustration speelt met textuur, kleur, vorm en voegt daar humor aan toe. Ze vraagt door en werkt fijn samen wanneer ik een specifiek idee had of juist niet goed wist wat ik wilde. Uit de creatieve vrijheid kwamen ontzettend creatieve en speelse illustraties. Het was een genot om met Caroline te werken!
Mijn handen jeuken om ook jouw boodschap te vertalen naar kleuren, lijnen en texturen.
Ik maak illustraties voor: REDACTIONEEL, ILLUSTRATIEVE BRANDING, INFOGRAPHICS
2023 © Copyright Cracco Illustration. Webdesign door Studio Above